neljapäev, 22. jaanuar 2009

koguja

Miks ma armastan kapitalismi.
Mäletan, et nn vene ajal ei olnud normaalseid, st mugavaid+ilusaid riideid kuskilt võtta. Võrumaa piirikylas kandsid kõik lapsed katkisevõitu dresse ning koolis hea meelega koolivormi. Pesusametist pusa oli kõva sõna. (Jutt 1980-test) Et Talnas kellelgi sugulasi polnud, siis ei mäleta ma ka kuluvate ning jenkkiga laiamist...Issanda aastal 2009 on kõik hoopis teisiti. Kõigil on praktiliselt kõike võimalik saada, yhiskonna tippahnuritest põhjakoristajateni. Et poest osta on kangad kallid (kui mitte rääkida kangajääkide allahindlustest), siis olen juba aastaid kogunud tuttavate käest vanu riideid käsitöömaterjalideks. Kui soovite, võite mind nimetada kaltsusetuks (kuigi see pole viisakas:D), sest ma armastan kaltse ning olen päritolult poolenisti setu kah.Seega, tarbimisyhiskonna ülikülluses, kus nt prahikorjaja kannab valgeid profisportlase dresse ning surnud vanatädi jätab maha veoautotäie riideid, olen olukorras, kus kaltsude kokkukogujat ei peeta enam inimeseks, kes neid vaesuse pärast korjab. Inimesed ei viska enam ära riiet, mis on läbi kulunud, vaid terve eseme, mis sisaldab tublisti heas korras kangast. Ma suplen selles rikkuses ning tunnen ennast nagu Robert McPart rahasalves.

4 kommentaari:

Morgie ütles ...

a kas sulle natukene värviplekilised rõvad ka kõlbavad?
istun mõnede riiete juures, mis kergemeelselt kunstijälgi täis aetud ja mõtlen, et kahju nagu ära visata.. .

Anonüümne ütles ...

ise: v6ib kyll. Lapit88 juures ei ole plekk eriti n2ha.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Tee näiteks pikkadest ribadest, riba 3 cm lai + õmblusvarud ja õmblusvarud jäta väljapoole. Kihvti karvase asja saad
See oli ainult näide. Ära mu kobisemist siin liiga südamesse võta.
Ära unusta oma tekist pilti teha! Huviga ootan!

Morgie ütles ...

ma saaks sulle suisa hunniku.. aga kuidas ma selle sinuni toimetan?
ega sul keegi vahest talina vahet ei sõida?